Informatief en Veelzijdig
Home » Museumjaarkaart opzeggen

Museumjaarkaart: opzeggen of wijzigingen

Met een Museumjaarkaart kan je voordelig het hele jaar door musea bezoeken. Voor frequente bezoekers van musea is een Museumjaarkaart dan ook een uitkomst. Om verschillende redenen kan het zo zijn dat je de Museumjaarkaart wilt opzeggen. Of misschien ben je verhuisd en wil je wijzigingen doorgeven. Onderstaand is aangegeven hoe je de Museumjaarkaart kan opzeggen en hoe je wijzigingen kan doorgeven.

Museumjaarkaart opzeggen

Als je de Museumjaarkaart wilt opzeggen kan dit tot vier weken voor de vervaldatum. Het opzeggen kan op meerdere manieren:

  • Stuur een e-mail naar de klantenservice. Het e-mailadres is klantenservice@museumkaart.nl
  • Bel naar het telefoonnummer 0900-4040910 (let op: de kosten bedragen € 0,35 per gesprek). De organisatie van de Museumjaarkaart is telefonisch bereikbaar op werktussen tussen 9.00 en 17.00 uur
  • Schriftelijk met een briefje dat gestuurd kan worden naar Klantenservice Museumkaart, Postbus 5020, 2900 EA Capelle a/d IJssel

 

Vergeet niet het kaartnummer en je naam te vermelden in de e-mail of brief.

Wijzigingen doorgeven

Als je je Museumjaarkaart wilt behouden maar gewoon wijzigingen wilt doorgeven kan dit gratis op de volgende manieren:

  • Zelf online aanpassen via ‘Mijn Museumkaart’
  • Het sturen van een e-mail naar de klantenservice. Het e-mailadres is klantenservice@museumkaart.nl
  • Bellen naar 0900-4040910 (let op: de belkosten zijn € 0,35 per gesprek). De klantenservice is elefonisch bereikbaar op werktussen tussen 9.00 en 17.00 uur
  • Schriftelijk met een brief die gestuurd kan worden naar Klantenservice Museumkaart, Postbus 5020, 2900 EA Capelle a/d IJssel

 

Vergeet niet om in de correspondentie aan te geven wat het kaartnummer en wat je naam is. Als je een verhuizing wilt doorgeven is het natuurlijk ook belangrijk om het nieuwe adres inclusief verhuisdatum door te geven.

Defect, verlies of diefstal

Het kan voorkomen dat je Museumjaarkaart defect is. In dat geval mag je de kaart (zonder postzegel) opsturen naar Klantenservice Museumkaart, Antwoordnummer 311, 2900 VB Capelle a/d IJssel. Na drie tot vijf werkdagen wordt een nieuwe Museumjaarkaart per post opgestuurd. Als de Museumjaarkaart is gestolen of verloren kan er op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur gebeld worden met 0900-4040910 (let op: de belkosten zijn € 0,35 per gesprek). De organisatie van de Museumjaarkaart zal de kaart dan direct blokkeren en een nieuwe opsturen binnen drie werkdagen. Dit kost eenmalig € 4,95.